empty room.

min lägenhet är skrämmande tyst nu när mina vänner med små luddiga tassar försvunnit.
försöker överrösta saknaden och tomheten med oasis, nikola sarcevic och timo räisänen.
det går inte så bra. de uteblivna jamandena skriker. de saknade stegen dunsar i mitt golv.

nu har jag ett rum som står tomt. där inne finns enbart en blå bokhylla och ett uppslagsverk.
i bokhyllan finns förvisso även sju tomma kattmatsförpackningar och två gosedjur.

söta sms ramlar in titt som tätt den här kvällen.
musikern talar om stjärnorna och jag önskar att jag var där.
här i stan lyser de inte lite klart som i byn där jag växte upp.

varje år vid den här tiden brukade jag ta nattliga promenader,
känna hur vintern försökte komma ifatt och gråta om det behövdes.

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: tack så mycket, vad kul att höra!



vad trist att du känner dig ensam!

2009-10-28 @ 22:07:07
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0