whatcha say

igår var jag nykter
såg lets dance med mor
åt lite chips och löste korsord

vaknade vid tre av en pipande mobil
tydligen tänks jag på när D ska sova.

trots att han svept minst 10 öl
trots att han svettats på ett trångt dansgolv
fullt av villiga brudar.

friend code.

idag är jag sjukt besviken.

tur att D berättade
att min 'vän' kladdat även på honom.
den där helgen för kanske en månad sen.

han blev less & sa ifrån men ändå - vad fan sysslar hon med?

D.

idag frös våra läppar ihop
en kort stund utanför jobbet

det var mysigt
och ...

M.

men det kommer stunder då jag, inte saknar,
men tänker med ljuv nostalgi på musikern.
okej, kanske saknar jag honom. ibland.

Mr D.

dagen har bestått av läpplängtan,
förstulna blickar och menande leenden

jag har rodnat, stammat och längtat
men fegheten, genansen, vinner alltid

på vårt jobb är det mycket folk
fönster överallt och ett jävla spring
det finns inte en vrå där läppar kan mötas
utan att bli sedda

snacket går redan
tack vare hans blickar
och mitt fnitter.

A NEW STAR ON MY SKY.

musikerns toner har avtagit
och jag hör istället en katts jamande.

det finns som ni kanske förstår en ny bokstav i min samling: D.

RSS 2.0